تولید محتوای تخصصی چیست؟

تولید محتوای تخصصی چیست؟

در این مقاله سعی داریم از اهمیت تولید محتوای تخصصی بنویسیم. همچنین چند نکته کوتاه درباره خصوصیات یک محتوای تخصصی خواهیم گفت. همه کسانی که در دنیای وب فعالیت دارند،‌ به نحوی به دنبال دیده شدن هستند. حال اگر کسب و کار شما وابسته به اینترنت باشد،‌ این فعالیت‌ها بیشتر می‌شود. در پی این فعالیت‌ همه دارندگان کسب و کارهای اینترنتی،‌یک سوال مهم در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود. در این دنیای شلوغ وب که سایت‌های بسیاری در حال فعالیت هستند، چه سایتی بیشتر دیده می‌شود؟ جواب ساده است. سایتی که محتوای تخصصی دارد.

یک مورد بسیار مهم که لازم است آن را بدانید این است که شما برای رسیدن به سایت مورد نیاز خود،‌اقدام به سرچ در گوگل خواهید کرد. معمولا در صفحه اول نتایجی را خواهید یافت. اما به صورت کلی، شما اقدام به باز کردن لینک‌های صفحه و اول و یا نهایتا صفحه دوم می‌کنید. آیا تاکنون شده است که شما در صفحه 10 گوگل به دنبال نتیجه باشید؟

پاسخ ساده است؛ خیر

حال در این شرایط تولید محتوای تخصصی چه کمکی به سایت ما می‌کند؟

در ابتدا لازم است بدانید که تولید محتوای تخصصی به چه معناست. زمانی که شما اقدام به تولید محتوای خاص بر حسب فعالیت سایت می‌کنید،‌ در حقیقت یک محتوای تخصصی ایجاد کرده‌اید. مهم است که بدانید محتوای تخصصی می‌بایست به سوالات ذهن مخاطب شما پاسخ دهد. اطلاعات باید انقدر جامع باشد که در نهایت، سوالات جدیدی برای وی ایجاد شود. لذا به سایر بخش‌های سایت رفته و به دنبال محتوای بیشتر باشد.

حالا سوال مهم این است:

محتوای تخصصی چه ویژگی‌هایی دارد؟

تولید محتوای تخصصی باید مرتبط با موضوع سایت باشد.

یک مورد بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که از نوشتن مقالات بی ربط به موضوع سایت خودداری نمایید. اینکه سایت شما پر از موضوعات بی ربط و پراکنده باشد،‌نه تنها مزیت محسوب نمی‌شود، بلکه کاربر را خسته کرده و از خواندن دست می‌کشد. لذا بهتر است که به جای پر کردن سایت خود با مطالب گوناگون،‌به صورت تخصصی روی موضوعات مرتبط با کار خود فعالیت کنید. تولید محتوای تخصصی در این زمینه یعنی به کار خود ژرف نگاه کنید و برای خود و مخاطبتان ارزش قائل شوید.

محتوای تخصصی باید گره گشا باشد.

یک محتوای تخصصی به صورت کلی باید به سوالات ذهن مخاطب به شکلی ساده و راحت پاسخ دهد. این بدان معناست که مخاطب با یک سوال و یا یک نیاز وارد سایت شما شده است. لازم است که در یک مقاله، به پاسخ سوال خود برسد. لازم نیست طفره بروید. زیاده گویی نکنید. از هر نکته‌ای سخن به میان نیاورید. از شاخه‌ای به شاخه‌ای نپرید. به شکل جامع و کلی به سوال مخاطب خود پاسخ دهید.

محتوای تخصصی باید ادامه دار باشد.

لازم نیست که در یک مقاله همه آن چیزی که در ذهن خود دارید را به مخاطب انتقال دهید. شما می‌توانید در مورد یک موضوع مشخص، تعداد زیادی مقاله تهیه کنید. هر جا که لازم است، در مقاله خود به مقاله‌ی دیگری که در این رابطه نوشته‌اید لینک دهید. کاربر در صورت تمایل، روی لینک‌های داخلی سایت شما کلیک می‌کند. لذا به مخاطب فرصت دهید که به موضوعات فکر کند. همچنین برای مطالعه محتوای تخصصی شما برنامه ریزی کند.

کلام آخر

مطالب ارائه شده بخش کوچکی از دنیای تولید محتوای تخصصی بود. ما سعی داریم که در مقالات متعدد در این رابطه بیشتر صحبت نماییم. لذا در صورت تمایل می‌توانید سایر مقالات در این رابطه را مطالعه نمایید.

همواره تیم اردینوشت جهت تولید محتوای تخصصی در کنار شماست. تیم اردینوشت متشکل از نویسندگانی خلاق بوده که با تولید محتوای تخصصی درباره کسب و کار شما، رنگ تازه‌ای به کسب و کار شما خواهند بخشید. فقط کافیست که به قلم ما اعتماد کنید.

خوشحال می‌شویم که نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.