کپی رایتینگ چیست؟

کپی‌رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ چیست؟

شاید یکی از سوالاتی که برای هر فردی در دنیای وب و محتوا ایجاد شود این است که کپی رایتینگ چیست؟ این اصطلاح سال‌هاست که در دنیای محتوا به وجود آمده است. با وجود اینکه تعداد زیادی کپی رایتر در دنیا وجود دارد، اما با اطمینان می‌توان گفت که همه حتی کپی رایترها هم تعریف درستی از این اصطلاح ندارند. ما در این مقاله سعی داریم به تعریف کپی رایتینگ بپردازیم.

تعریف کپی رایتینگ از نگاه بروس بندینگر

بروس بندینگر یک کپی رایتر نام آشنا برای فعالان در این زمینه است. او در یکی از کتاب‌های خود برای کپی رایتینگ یه تعریف دو کلمه‌ای را ارائه داده است: هنر فروشندگی

اما چه طور فروشندگی و کپی رایتینگ با یکدیگر در ارتباط هستند؟

منظور او چیست؟

در بسیاری از سازمان‌ها مسئولیت فروش کالا و خدمات بر عهده تیم فروش و بازاریابی است. حتی بسیاری از مدیران همچنان تصور می‌کنند که یک کارشناس فروش خود می‌تواند تعداد زیادی از تماس‌های ورودی خود را به مشتری تبدیل کند. اما یک مدیر خبره می‌داند که چه طور می‌توان یک مشتری را متقاعد کرد که به کالا و محصول شما نیاز دارد.

در حقیقت یک تبلیغ مناسب، با یک محتوای عالی می‌تواند یک فرد را به این فکر بیندازد که چه قدر کمبود یک کالا در زندگی او احساس می‌شود. یک محتوای خوب می‌تواند یک فرد را به این سمت سوق دهد که چرا تاکنون از خدمات و یا محصولات شما استفاده نکرده است. در این شرایط سوالات ذهنی زیادی برای او ایجاد می‌شود. اینجاست که فرد با مجموعه شما تماس می‌گیرد تا درباره سوالات جدیدش از تیم شما مشاوره بگیرد.

محتوا هسته مرکزی فروش است.

پس باید به تعریف بروس بندینگر درباره کپی رایتینگ ایمان آورد. چرا که یک محتوای خوب می‌تواند باعث بالا رفتن فروش در یک سازمان شود. درست است که فروش به عوامل زیادی بستگی دارد. اما باید بپذیریم که قدم اول آن محتوای مناسب است.

کپی رایتینگ در حقیقت یک هنر است.

یک کپی رایتر خوب می‌داند که با محتوای خود به اعماق ذهن خواننده نفوذ می‌کند. مهم است که یک متن از چه نقطه‌ای شروع شود و به چه نقطه‌ای برسد. قرار نیست در یک محتوا به کاربر دروغ گفته شود، بزرگنمایی شود و یا درباره یک محصول اغراق آمیز صحبت شود. بلکه قرار است ابعادی از آن کالا و یا خدمات به کاربر نشان داده شود که زندگی او دچار تحول شود. یک کپی رایتر، خوب می‌داند که چه طور حس نیاز را در کاربر ایجاد نماید.

شاید علاقه داشته باشید که درباره کپی رایتینگ و  نحوه نوشتن بیشتر بدانید. شاید الان به این فکرافتاده باشید که شغل کپی رایتری را برای خود انتخاب کنید.  اگر علاقه‌مند به این موضوعات هستید، مقالات ما را به طور پیوسته مطالعه نمایید. ما سعی می‌کنیم در قالب مقالات کوتاه، به بررسی موضوع تولید محتوا بپردازیم.

کپی رایتینگ، یک شغل جذاب

ما  در اردینوشت سعی می‌کنیم به شما یاد دهیم که چگونه می‌توانید یک کپی رایتر خوب شوید. به شما می‌گوییم که فرصت‌های شغلی برای شما چیست. چگونه می‌توانید در یک سازمان مشغول به کار شوید. همچنین خواهید آموخت که یک کپی ‌رایتر  همواره می‌تواند به عنوان یک نویسنده مستقل مشغول به کار باشد. زمانی که شما به صورت مستقل مشغول به کار می‌شوید، زمان زندگی و کار خود را فقط خود شما تعیین می‌کنید. این شما هستید که می‌دانید در چه ساعاتی از روز بهتر می‌توانید بنویسید. حتی برای رفتن به مرخصی نیاز به هماهنگی با یک تیم را نخواهید داشت. فقط کافیست ابزار کار خود را همراه داشته باشید. شما در هر جای دنیا می‌توانید بنشینید و در حالی که از یک منظره لذت می‌برید، به تولید محتوا مشغول باشید.

برای کپی رایتر بودن لازم است که زندگی آگاهانه داشته باشید. مطالعه کنید. همواره در تکاپوی باشید تا بیشتر بیاموزید. اگر روحیه جنگنده دارید و درون شما نور هنر دیده می‌شود، شما قطعا یک کپی رایتر موفق خواهید شد.

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.