شبکه اجتماعی تامبلر

شبکه اجتماعی تامبلر

شبکه اجتماعی تامبلر

تامبلر یکی از شبکه‌های اجتماعی نه‌چندان جدید است که در سال ۲۰۰۷ ایجاد شد و درحال حاضر تحت مالکیت شرکت یاهو می‌باشد. تامبلر در همان سال‌های ابتدایی فعالیت خود توانست کاربران بسیاری را به‌خود جذب نماید و با اقبال خوبی نیز روبه‌رو شد. امروزه این شبکه اجتماعی بسیار معروف و کاربردی در اکثر تلفن‌های هوشمند به‌صورت پیش‌فرض نصب شده و در دسترس قرار گرفته ‌است.

در این شبکه کاربران می‌توانند مطالب چند رسانه‌ای و سایر مطالب را در آن به اشتراک بگذارند. همچنین کاربران این شبکه می‌توانند وبلاگ و صفحات سایر اعضا را دنبال کنند و یا وبلاگ خودشان را خصوصی کنند. بیشتر امکانات این شبکه اجتماعی توسط صفحه کاربری آن در دسترس کاربر قرار گرفته ‌است. علاوه براین کاربران می‌توانند راجع به پست‌های دیگر کاربران نظر دهند و یا پست‌های آن‌ها در وبلاگ خود با ذکر منبع بارگزاری کنند، کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانن آن را در صفحه‌ خود در فیس‌بوک نیز به‌اشتراک بگذارند.

 

منابع درآمد تامبلر

تامبلر از چهار منبع اصلی درآمد کسب می‌کند. بخش بزرگی از درآمد این شبکه اجتماعی از طریق پست‌های پشتیبانی کسب می‌شود.  هرچند این پست‌ها تفاوتی با یک پست معمولی ندارند اما بازدید بیشتری از آن‌ها می‌شود و برای تبلیغ شرکت‌ها در بازار هدف گزینه مناسب است. همچنین این پست‌ها خیلی بیشتر از آگهی‌های تبلیغاتی معمولی بازدید می‌شود که توسط کاربران نادیده گرفته نمی‌شود. از همه مهم‌تر پست های تبلیغاتی ویژه در کنار صفحه تامبلر قرار می‌گیرد و احتمال این‌که در جست‌وجوی موتور جست‌و‌جو نیز ترند شود وجود دارد.

تامبلر پلتفرمی برای وبلاگ نویسی

تامبلر صرفا یک شبکه اجتماعی نیست. این شبکه اجتماعی معروف قابلیت وبلاگ نویسی را نیز برای کابران خود فراهم کرده‌است. توسط آن می‌توان درکنار اینکه از یک شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید از امکانات وبلاگ نویسی نیز بهره‌مند شوید. همچنین بتوانید محتوای تولیده شده توسط خودتان را در قالب متن، تصویر و یا ویدیو با دیگر کاربران به ‌اشتراک بگذارید. پس از استفاده این شبکه اجتماعی، حتما متوجه شباهت آن با سایر شبکه‌های اجتماعی خواهید شد. اما امکانات دیگری که در این پلتفرم دیده شده‌است، آن را از سایر شبکه‌های اجتماعی رایج متمایز می‌کند.

شروع فعالیت در تامبلر

استفاده از این شبکه اجتماعی و امکانات جانبی آن به‌ راحتی استفاده از یک پلتفرم ارسال یا دریافت ایمیل است.  با توجه به سادگی آن، امکان کار کردن برای هر شخصی فراهم شده است. برای ایجاد صفحه خود در تامبلر نیاز نیست نگران باشید. با داشتن فقط یک ایمیل آدرس به‌راحتی می‌توانید صفحه خود را ایجاد و با آن شروع به وبلاگ نویسی و فعالیت کنید.

ثبت نام و استفاده از این شبکه اجتماعی رایگان است و هیچ هزینه‌ای به شما تحمیل نمی‌کند. کافی است در آن عضو شوید و با دسترسی به اینترنت فعالیت خود را در آن شروع کنید. پس از ثبت نام و فعال سازی صفحه شخصی در این شبکه اجتماعی و تکمیل کردن تمامی قسمت‌های لازم و همچنین مشخص کردن این ‌که در تامبلر به ‌دنبال چه چیزی هستید، هوش مصنوعی نرم‌افزار شما را به سمت صفحات مرتبط با علایقتان هدایت می‌کند و یا لیستی از این صفحات را با شما به اشتراک می‌گذارد.

داشبورد تامبلر

تامبلر همواره جدیدترین  مطالب به اشتراک گذاشته شده توسط سایر کاربران را در داشبورد صفحه شما به‌نمایش می‌گذارد. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا از آن‌ها حمایت و یا بازخورد مورد علاقه خود را نشان دهید. در حال حاضر انواع مختلفی از پست‌ها وجود دارد که توسط این شبکه اجتماعی پشتیبانی می‌شود. این پست ها شامل عکس، فیلم، نقل قول، متن و فایل‌های صوتی هستند. برای استفاده از این شبکه اجتماعی می‌توانید مانندسایر شبکه ‎‎های مجازی شناخته شده و پر مصرف از نسخه‌های دسکتاپ و یا نرم‌افزار موبایل آن که در گوگل‌ پلی و یا اپ ‌استور در دسترس است استفاده کنید. در این صورت تجربه‌ای متفاوت از شبکه اجتماعی را با آن به‌دست آورید. همچنین افزونه این شبکه اجتماعی نیز قابلیت نصب بر روی جست‌وجوگر گوگل دارا می‌باشد و شما می‌توانید آن را نصب و استفاده کنید.

 

در صورت تمایل به بازدید از صفحه تامبلر اردینوشت اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.