کپی رایتینگ و گرم کردن ذهن

کپی رایتینگ و گرم کردن ذهن

کپی رایتینگ و گرم کردن ذهن

 

یکی از بزرگ ترین چالش های افراد برای شروع کپی رایتینگ، این است که از کجا شروع کنند. جمله اول از کجا و با چه کلماتی آغاز شود. همین امر باعث سردرگمی و گاهی دلسردی کپی رایتر می شود. ما در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم که کپی رایتینگ هم مانند ورزش کردن نیاز به گرم کردن ذهن دارد. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در ابتدا به موضوع خوب فکر کنید.

قبل از شروع نوشتن، لازم است که خود را به جای کسی قرار دهید که درباره محتوا سوال دارد. او قرار است با مطالعه محتوای شما به پاسخ کدام پرسش خود برسد؟ گاهی لازم است در نوشتن از مهندسی معکوس استفاده کنید.

 

در ذهن خود دسته بندی ایجاد کنید.

برای مثال فرض کنیم که شما قرار است درباره موضوعی مانند تغذیه گیاهخواران محتوایی بنویسید. این محتوا قرار است درباره مواد غذایی مقوی باشد که هر گیاهخوار باید در برنامه غذایی خود داشته باشد. در این شرایط سری به سایتهایی که آموزش آشپزی برای گیاهخواران میدهند بزنید. مواد اولیه را بررسی کنید تا کلیاتی نصیب شما شود. مثلا متوجه میشوید که در طبخ غذای گیاهخواران، ارده جایگاه ویژه ای دارد. پس کافیست که خواص ارده را مطالعه کنید. همین کار بخشی از محتوای شما را آماده کرده است.

 

به کلیات بپردازید.

قبل از نوشتن، کلیاتی از محتوا را در ذهن خود ایجاد کنید. مثلا فرض کنید درباره تغذیه گیاهخواران قرار است از طب سنتی هم چیزی بگویید. پس میتوانید درباره دیدگاه های مختلف طب سنتی در زمینه گیاهخواری هم مطالعه داشته باشید.

 

برای تایتل ها تنوع ایجاد کنید.

برگردیم به همان مثال قبل و محتوا درباره تغذیه گیاهخواران.

فرض کنید که قرار است درباره جایگزین عسل برای گیاهخواران هم در بخشی از محتوای خود، چیزی بنویسید. یادتان باشد در هر موضوعی برای هر چیزی راهکاری داشته باشید. همه ما میدانیم که ترکیب عسل و پنکیک برای صبحانه و یا عصرانه بسیار لذیذ است. حال شما باید جایگزینی برای عسل داشته باشید. در کپی رایتینگ این مهم است که در قبال رد یک راهکار، راهکارهای جایگزین ارائه کنید. پس لازم است شیرین کننده های طبیعی مانند شیره خرما را در مقاله به کاربر معرفی کنید. از فواید آن بنویسید. اما هنوز مانده. در کنار آن به انواع دیگر شیره ها و خواص آن بپردازید. از طبع گرم و تر شیره انگور هم بگویید. حتی بد نیست از خواص چهار شیره بنویسید.

ظاهرا تا اینجا ذهن شما برای نوشتن آماده شده است. اما هنوز مسیر گرم کردن ذهن باقی مانده است.

 

نتیجه گیری در کپی رایتینگ

پیش از نوشتن باید بدانید که قرار است نتیجه گیری چه باشد. در واقع نتیجه گیری پاسخ همان پرسشی است که ذهن مخاطب شما را به خود مشغول کرده است. مهندسی معکوس در کپی رایتینگ که در بالا به آن اشاره شد دقیقا همان است. در ذهن خود از پیش نتیجه گیری را خلق کرده باشید.

 

حال ذهن شما آماده تولید محتواست.

کپی رایتینگ آغاز میشود. شما حالا با ذهنی آماده میتوانید خلق محتوا را آغاز کنید. چرا که در ذهن خود کلیات و همچنین دسته بندی ها را انجام داده اید. حتی به نتیجه گیری هم فکر کرده اید. پس دیگر منتظر نمانید. کار خود را شروع کنید.

 

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.