لینکدین، پلتفرمی برای کسب و کار

لینکدین، پلتفرمی برای کسب و کار

لینکدین، پلتفرمی برای کسب و کار

چگونه با لینکدین کار کنیم؟

هنگامی که این مقاله را مطالعه می‌کنید یا یکی از کاربران این شبکه اجتماعی هستید و یا اینکه به‌زودی نمایه خود را در لینکدین ایجاد خواهید نمود. اولین قدم برای این منظور ثبت نام و ایجاد نمایه خود در لینکدین است. یک پروفایل کامل لینکدین، تجربه‌های حرفه‌ای از سوابق شغلی و تحصیلی و حرفه‌ای به اشتراک می‌گذارد. از طریق پروفایل خود می‌توانید زندگی حرفه ای، نقاط عطف، مهارت ها و علایق خود را به نمایش بگذارید.

ارتباطات خود را گسترده کنید.

پس از اینکه پروفایل خود را ایجاد و با دقت تمامی قسمت‌های آن را تکمیل کردید، شبکه ارتباطی خود را ایجاد کنید، برای این ‌منظور ابتدا از همکلاسی‌ها و همکاران خود که آن‌ها را می‌شناسید شروع کنید. این به شما کمک می‌کند آنچه در صنعت و محافل حرفه‌ای مرتبط به فعالیت‌های حرفه‌ای شما اتفاق می‌افتد را درک کنید. همواره توجه داشته باشید که لینکدین یک صفحه مجازی برای تفریح یا دوست‌یابی نیست، بنابراین در شکل‌گیری ارتباطات خود در لینکدین دقت کنید که با افرادی ارتباط بسازید که در زمینه شغلی و یا تحصیلی شما فعال هستند. چون لینکدین این امکان را به شما می‌دهد تا با افرادی که اشتراکات زیادی با شما دارند ارتباط برقرار کنید. همینطور فرصت‌های متنوعی برای خودتان به‌وجود آورید.

می‌توانید با افزودن خانواده، دوستان، همکلاسی های گذشته یا فعلی و همکاران خود به شبکه خود، پروفایل و ارتباطات خود را شکل داده و آن را گسترش دهید. از این شبکه مجازی کارآمد برای ایجاد و پیوستن به رویدادهای حرفه‌ای مانند کارگاه‌ها، رویدادهای فروش و بازاریابی، رویدادهای شبکه‌ای و موارد مشابه می‌توانید از لینکدین استفاده کنید. همچنین می توانید از ویژگی رویدادهای آنلاین، سمینارها و ابزار کاریابی آن، شغل مناسب خود را پیدا کنید.

یافتن شغل مناسب در لینکدین

لینکدین هر روز مشاغل مرتبط با توانمندی‌های شما را در شهر محل سکونت شما را با شما به اشتراک می‌گذارد و شما می‌توانید از بین آگهی‌ها شغل خود را پیدا کنید و یا برای آن شغل به‌صورت آنلاین درخواست دهید. در پروفایل خود می توانید مشخص کنید که دنبال شغل هستید و لینکدین با هوش مصنوعی قوی خود شما را به کارفرمایی که در جست‌وجوی نیروی کار است معرفی می‌کند.

ارتباطات کاری مناسب

با کمک این شبکه اجتماعی می‌توانید در بحث‌ها با موضوعات متنوع شرکت کنید، دیدگاه خود را بیان کنید و با دیدگاه سایر شرکت کنندگان نیز آشنا شوید. درصورتی‌که بخواهید یک پروفایل حرفه‌ای داشته باشید می‌توانید نمونه کارهای تخصصی خودتان را در این محیط به نمایش بگذارید. اگر به نوشتن مقالات روزانه و به اشتراک گذاشتن دیدگاه علمی یا تخصصی خود علاقه دارید، لینکدین یک محیط بسیار عالی برای این منظور است. کافی است دیدگاه خود را به‌صورت یک پست به اشتراک بگذارید و نظرات کاربران دیگر را جویا شوید. در محیط کاری حرفه‌ای نیاز به پاسخ یک سوال دارید که جواب آن را نمی دانید و یا نمی‌توانید پاسخ آن را پیدا کنید. اگر یک شبکه حرفه‌ای ایجاد کرده باشید، کافی است سوال خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید تا پاسخ آن را دریافت کنید.

تعامل دو جانبه

می توانید پست‌ها و مقالات موجود در لینکدین را لایک کرده و راجع‌به آن‌ها نظر دهید. شما می‌توانید برای ایجاد ارتباط و رشد ارتباط با اعضای علایق و مجرب در گروه‌های که ایجاد شده‌اند ‌با توجه به تخصص و علاقه‌مندی خود بپیوندید و از امکانات آن گروه‌ها و همینطور تجربیات افراد با تجربه استفاده کنید.

توصیه‌ نامه در لینکدین

پس از ایجاد صفحه خود در Linkedin می‌توانید از همکاران و اساتید خود بخواهید تا به شما یک توصیه نامه بدهند. این توصیه نامه‌ها صفحه شما را حرفه‌ای تر می‌کند و همینطور شانس شما را در پیدا کردن کار بالاتر می برد. البته لازم است شخص توصیه کننده نیز صفحه فعالی در لینکدین داشته باشد.

آموزش، ارتباط،‌فعالیت مستمر

روزانه میلیون ها عضو برای ارتباط، یادگیری و اشتراک گذاری به لینکدین می‌آیند. با محتوایی که در لینکدین به اشتراک می‌گذارید می‌توانید حلقه حرفه‌ای خود را توانمند و آموزش دهید. همچنین می توانید با استفاده از جعبه اشتراک نظرات و ایده های خود را با اعضای این شبکه اجتماعی در میان بگذارید.

لینکدین به صورت رایگان و پرمیوم

لینکدین به هر کسی که بخواهد بصورت آنلاین یک پروفایل حرفه‌ای ایجاد و حفظ کند، یک عضویت اساسی و رایگان ارائه می‌دهد. البته شما می‌توانید با ارتقای صفحه خود از حالت پایه به حرفه‌ای از امکانات و محصولات بیشتری نیز استفاده کنید، به عنوان مثال می‌توانید محصولات خود را بازاریابی و به فروش برسانید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.