ماجراهای من و آقای کپی رایتر – تبلیغات نویسی

ماجراهای من و آقای کپی رایتر اپیزود اول

ماجراهای من و آقای کپی رایتر – تبلیغات نویسی

ماجراهای من و آقای کپی رایتر

اپیزود اول

تعجب نکنید، گفتم آقای کپی رایتینگ . چون همیشه و در همه داستان‌های دنیا آقا گرگه، آقا موشه، آقا خرسه، آقا کلاغه و غیره، کاملأ مشهود و کاربردی هستند. فقط که نباید در توافق هسته‌ای و اجلاس سران پنج بعلاوه یک از آقایان اسم برده بشود!!

آقایان خواننده باید خیلی هم خوشحال باشند که الطاف بیکران نویسنده‌ها و نقادان حاذق شامل حالشان شده است. همواره نقش اول هر ماجرایی به آن‌ها اختصاص می‌یابد. در ابتدای داستان به پیروی از ماجرای یانگوم بزرگ، بگذارید کمی از آنچه گذشت سخن بگوییم. همچنین تصویری واضح از از آقای کپی رایتینگ و تبلیغات نویسی برای شما به تصویر بکشیم.

کپی رایتینگ و تبلیغات

معنا و مفهوم لغوی کپی رایتینگ، همان نوشتن متن تبلیغاتی یا متن فروش است. به عبارت امروزی همان تولید محتوا و هدف از واسپاری نقش اول ماجرا به این نازک طبع همه‌‌فن‌حریف آن است. مخاطب بیچاره و از همه جا بیخبر را مجبور به انجام کاری کنیم که حتی در مخیله‌اش هم نمی‌گنجد. کارهایی مانند یک خرید خانمان‌سوز، عضویت در خبرنامه‌ای که مخاطب از همه جا بیخبر را خیلی آرام و بی‌دردسر ترغیب به خالی کردن حساب بانکی مبارک کند. اعمالی از این دست که بهتر است بیشتر از این اشاره‌ای به آن‌ها نکنیم که موجبات آموزش ناصحیح در این وادی فراهم نشود!

اپل، غول تبلیغات نویسی

حالا برای قابل درک کردن این موضوع، سری به غول‌های عرضه محصولات در سرتاسر دنیا میزنیم. به نقد و بررسی نقش جنتلمنانه آقای کپی‌رایتینگ یا تولید محتوای هوشمندانه، در جذب و جلب مشتریان آن‌ها می‌پردازیم. اولین کمپانی صاحب سبک و نام در این دنیای سرتاسر ریا و تجملات، کمپانی بی‌رقیب اپل است. مادرم همیشه جمله‌ای معروف دارد که می‌گوید: نان را به نانوا بسپار، گرهمه آن را بسوزاند! به معنای کار را باید به کاردان سپرد. کمپانی اپل نیز در پیروی از این مثل شیرین و نقض پارسی، از اصل و پایه توسط کاردان‌های حرفه‌ای و کاربلدی پایه‌گذاری و تأسیس شد.

اعجاز تبیلغ نویسی

شعار تبلیغاتی این کمپانی را حتمأ شنیده‌اید: متفاوت فکرکن! (Think Different!)

این شعار تبلیغاتی به قدری متفاوت، ساده و شیرین بیان شده که مخاطب بیچاره و از دنیا بی‌خبر را به وجد می‌آوردکاری با او می‌کند که به محض خرید محصولات این کمپانی خود را در خیل جمعیتی می‌یابد که بواسطه تفکرات متفاوتشان دیگر از ساکنان کره زمین نیستندانگاری که بر روی ابرها قدم می‌گذارند! و انصافأ این تشبیه از قلبم برخواست چون خودم دقیقأ همین احساس را جزء به جزء با تمام رگ و پی تجربه کرده‌ام.

این جمله کوتاه، موجز و کاملأ حساب شده به قدری قدرتمند و با هدف طرح شده که شما را تا مدت‌ها و گاهأ سال‌ها با خود، همسو و هم جهت خواهد کرد. فراموش نکنید که متن تبلیغاتی و یا شعار کمپانی شما فارغ از اینکه برای فروش محصول باشد یا برای گروهی از مخاطبان خاص طراحی شده باشد، باید دارای قدرت کلام بالایی باشد. چرا که تأثیرگذای قوی و ماندگاری پایداری را در ذهن و فکر مخاطبتان به جا بگذارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید خالق این محتوای تولید شده کمپانی اپل، آقای دیوید اگیلوی هستند.

این داستان ادامه دارد.

نویسنده: راضیه ناغول

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.