تولید محتوا سئو بیس چیست؟

تولید محتوای سئو بیس چیست؟

تولید محتوا سئو بیس چیست؟

تولید محتوا سئو بیس چیست؟

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با عبارت تولید محتوا سئو بیس برخورد داشته باشید. شاید ندانید که تولید محتوای سئو بیس چیست و چه کاربردهایی دارد. با ما در این مقاله همراه باشید تا در این رابه بیشتر صحبت کنیم.

 

تولید محتوا سئو بیس چیست؟
تولید محتوا سئو بیس چیست؟

سئو چیست؟

شاید ساده ترین تعریف برای بیان سئو این باشد:

فرآیندی که طی آن سایت شما با کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل نمایش داده شد. صبر کنید تا ساده تر برایتان توضیح دهیم. فرض کنید که شما قصد خرید کالای مشخصی را دارید. برای مثال قصد خرید کفش کوهنوردی را دارید. در این شرایط چه چیزی را در گوگل سرچ می‌کنید؟

درست است، “خرید کفش کوهنوردی” و یا “کفش کوهنوردی”. شاید هم “خرید کفش کوهنوردی ارزان” و یا “کفش کوهنوردی مارک جکس”.

اگر سایت شما بر اساس عبارات گفته شده که به آن کلمات کلیدی گفته می‌شود، سئو شده باشد، سایت شما در نتایج جستجوی گوگل،‌ در صفحه یک و یا دو خواهد بود. لذا مخاطب سایت شما را باز کرده و احتمالا از سایت شما خرید می‌کند. آیا شما از سایتی که صفحه 9 گوگل است خرید می‌کنید؟

پس اهمیت سئو تا اینجا مشخص شد.

تاثیر تولید محتوا بر سئو

احتمالا این عبارت را شنیده‌اید: تولید محتوا پادشاه است.

برای دیده شده لازم است که سایت شما سئو شود. برای سئوی سایت، بیش از 200 فاکتور لازم است. اما مهم‌ترین دسته در فرآیند سئوی سایت، تولید محتوا سئو بیس است. تولید محتوا دارای اصول مشخصی است. اگر اصول به شکل کامل در آن رعایت شود، سایت بعد از مدتی به صفحه اول و دوم گوگل می‌آید. لذا می‌توان گفت که تولید محتوای سئوبیس دارای اهمیت بسیار بالایی است.

 

اصول اولیه تولید محتوا سئو بیس

محتوایی که بر اساس قواعد سئوی سایت نوشته شده باشد، دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است. قطعا ما در مقالات مجزا به آموزش کامل آن خواهیم پرداخت. اما در این مبحث صرفا به توضیح درباره کلیات آن می‌پردازیم.

لحن نوشتار در تولید محتوای سئوبیس

در ابتدا باید بدانید که برای چه سایتی محتوا تولید می‌کنید. شاید نوشتار شما برای سایت نباشد و قرار باشد در شبکه های اجتماعی از آن استفاده شود. پس در ابتدا لازم است که بدانید نوشته شما در چه جایی منتشر می‌شود. لازم است درباره مخاطب خود بدانید. در این شرایط است که می‌توانید لحن نوشتار خود را با مخاطب، نوع سایت و یا شبکه اجتماعی و همچنین کاربرد آن هماهنگ سازید.

مثلا فرض کنید که قرار است برای سایتی با عنوان فروشگاه سیسمونی تولید محتوا کنید. قطعا لحن شما  یک لحن خودمانی خواهد بود. اما نمی‌توان از همین لحن برای یک سایت با موضوع بررسی تاریخ ایران در دوره قاجار استفاده کرد ( یک مثال کلی ).

لذا همواره به عنوان یک تولید کننده محتوا لازم است که مخاطب خود و همچنین محل نشر محتوا را بررسی کنید.

نگارش در تولید محتوا سئو بیس

گاهی دیده می‌شود که نوع نگارش در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی با لحنی کاملا دوستانه اتفاق می‌افتد. در این شرایط کارفرما تمایل دارد که از افعال شکسته نیز استفاده شود. مثلا:

اگه دوست داری توی خونت یه مبل راحت داشته باشی، این پست و تا آخر ببین تا بهت بگم از کجا باید خرید کنی.

 

اما این نوع نوشتار معمولا در سایت ها خیلی استفاده نمی شود. البته باز این مورد بستگی به موضوع سایت و خواست کارفرما دارد.

 

رعایت قواعد نگارشی در تولید محتوای سئو بیس

مهم نیست که در حال تولید محتوا برای چه جایی هستید. به عنوان یک کپی رایتر همیشه باید به این موضوع واقف باشید که از افعال با زمان مناسب استفاده کنید. باید نحوه صحیح استفاده از ویرگول را بدانید. باید علم استفاده از جملات معلوم و مجهول را داشته باشید.

به عنوان یک کپی رایتر باید بدانید که شاید شما در فرهنگ کلامی خود، از ترکیبات اشتباهی استفاده می‌کنید. اما قرار نیست این اشتباهات در نوشتار شما دخیل باشد. برای مثال بارها دیده شده که فرد در مکالمه روزمره خود می گوید: “دستهایم را صابون کردم.” این یک جمله اشتباه است. جمله درست این است که دست های خود را با صابون شستم و یا به دست های خود صابون زدم.

بنابراین باید این مورد را در نظر داشته باشید که ادبیات کلامی شما الزاما صحیح نیست و باید بر صحت عبارات استفاده شده در متون خود واقف باشد.

 

کلام آخر

تولید محتوا سئو بیس نیاز به علم کافی درباره این موضوع دارد. تلاش ما بر این است که در این سایت، اصول نگارش صحیح و همچنین تکنیک های تولید محتوا را به شما آموزش دهیم. همچنین اگر صاحب کسب و کاری هستید که نیاز به تولید محتوای سئوبیس دارید، همواره می‌توانید با تیم اردینوشت در تماس باشید. برای سفارش تولید محتوا می‌توانید از لینک واتساپ استفاده نمایید.

تیم اردینوشت همواره برای تولید محتوای متنی، محتوای صوتی، محتوای چند رسانه‌ای و همچنین مدیریت شبکه‌های اجتماعی در کنار شماست. فقط کافیست به قلم ما اعتماد کنید.

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.