پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟

لزوم برندسازی در دنیای کسب و کار

امروزه از برندینگ به‌عنوان قدرت نرم در صنایع بزرگ و همینطور کسب و کارهای کوچک نام برده می‌شود. مهم نیست تجارت شما کوچک باشد یا بزرگ. یا اینکه یک کسب و کار نوپا هستید یا قدیمی. در هرصورت نیاز دارید برای توسعه کسب و کارتان، خودتان را به بازار مصرف کننده محصولات و یا خدمات خود معرفی کنید. امروزه با داشتن صرفا یک مدرک تحصیلی نمی‌توان انتظار موفقیت در بازار کار داشت. این نگرش یک تصور اشتباه از بازار کار است.

امروزه برندینگ با زندگی شغلی هر یک از ما گره خورده است. زیرا مهارت‌ها، دانش، تجربیات و توانمندی‌های ما در محیط کار بسیار حائز اهمیت است. برند مجموعه‌ای از تعریف‌ها و خاطرات مشتریان و اطرافیان درباره توانمندی‌ها، مهارت‌ها و کیفیت عرضه محصولات و یا خدمات و همینطور نحوه‌ی ارتباط با همکاران و مشتریان است، و تنها مساله‌ای که شما را از رقبایتان متمایز می‌کند همین موارد ذکر شده است.

پرسونال برندینگ چگونه ایجاد می‌شود؟

پرسونال برندینگ یعنی تهیه و توسعه یک برنامه بازاریابی مدون به‌منظور بازاریابی شخصی، که موجب رسیدن افراد به اهداف از پیش تعیین شده در زندگی حرفه‌ای آنان.

برای رسیدن به این هدف باید به سه سوال با دقت جواب داد:

  1. چه فعالیت‌ها و تصمیم‌هایی می‌تواند تاثیر بزرگی در فرآیند رشد برند شخصی داشته باشد؟

  2. به چه نکاتی در طراحی وب‌سایت و یا صفحه لینکدین باید به آن‌ها توجه و تمرکز کرد؟

  3. تعریف حوزه تخصصی فعالیت و برند

پله‌های برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ

گام اول

اولین قدم در برندسازی، ایجاد یک برند شخصی قدرتمند این است که به‌وضوح به مخاطب خودتان را معرفی کنید. همواره به‌خاطر داشته باشید برند شما، شما را به مخاطب معرفی می‌کند و معرف شخصیت شما به‌ عنوان یک متخصص است. برند شما باتوجه به مهارت‌ها، علایق، ارزش‌ها و باورهای شما شکل می‌گیرد و رشد گسترش پیدا می‌کند.

اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید برند خود را بسازید، اولین قدم در شکل‌گیری یک برند شخصی پرقدرت این است که به طور واضح و مشخص به مخاطب بگویید که هستید. همواره به یاد داشته باشید که برند شخصی شما به اعتبار نام شما کمک می کند. همچنین شما را به مخاطبان شناسانده و با آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

گام دوم

قدم دوم باید درباره محصولات و یا خدماتی که توسط شما ارائه می‌شود و همینطور نحوه ارائه آن از خودتان سوال کنید و در اهداف و برنامه‌های برند خود بگنجانید.

گام سوم

گام سوم باید جامعه هدف که مخاطب شما هستند و کسب و کارتان را برای برطرف کردن نیازهای آن‌ها تشکیل داده‌اید مشخص کنید. همچنین سعی کنید با روش‌های علمی خودتان را به آن‌ها معرفی کنید. معیار معرفی خدمات و محصولات شما به افراد مختلف با توجه به سن، جنسیت، سطح درآمد و مواردی از این دست قابل دسته‌بندی و تفکیک است.

گام چهارم

گام چهارم وقت آن رسیده تا خود را یک برند درنظر بگیرید:

پس از اینکه برند خود را شکل دادید باید به تمام اصول و ضوابطی که خود را با آن معرفی کردید پایبند باشید، فرقی نمی‌کند در محیط واقعی یا مجازی باشید، همواره باید حرفه‌ای برخورد کنید، این موضع شما را تقویت کرده و موجب خواهد شد به‌تدریج با اقبال عمومی روبه‌رو شوید، حال آن‌که در صورت عدم رعایت اصول و ضوابط خودتان و مسئولیت ناپذیر بودن، برند شما در کوتاه مدت و بلند مدت آسیب خواهد دید.

گام پنجم در برندسازی

و درگام آخر لازم است اهداف خود را بهینه‌ساز کنید، اصلی‌ترین مرجع که افراد می‌توانند راجع‌ به شما مطالعه و اطلاعاتی بدست آورند همان وب‌سایت یا وبلاگ شما است. وب‌سایت ممکن است بازدید کننده را جذب کند و او به یک مشتری بدل شود. برای اینکه حرفه‌ای تر باشید و تاثیر بیشتری در مخاطب داشته باشید باید برای برند خود یک لوگوی مناسب و همین‌طور یک شعار مناسب تعریف و در شبکه اجتماعی‌تان خودتان درج کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.