6 روش طلایی در اینستاگرام مارکتینگ
سالهاست که اینستاگرام بخش مهمی از زندگی و کسب و کار همه ما شده است. اما از زمان فیلتر شدن تلگرام در ایران، بسیاری از کسب و کارها، برای بالا بردن فروش خود سعی کردند از بستر اینستاگرام استفاده کنند. از آن روز بود که مفهوم اینستاگرام مارکتینگ مطرح شد و این سوال برای بسیاری از افراد ایجاد شد که:
چگونه استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود را بسازم؟
ما در این مقاله به سیر تا پیاز این موضوع خواهیم پرداخت.
برای داشتن یک پیج موفق در اینستاگرام، باید به صورت همزمان به هر نکتهای که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، عمل کنید.
۱. طراحی اهداف در اینستاگرام
در ابتدا به این سوال پاسخ دهید که هدف شما از بودن در اینستاگرام چیست؟ معمولا افراد برای ۳ هدف مهم از بستر اینستاگرام استفاده میکنند:
هدف اول: بالا بردن میزان فروش
برای مثال میتوان به پیج دیجیکالا در اینستاگرام اشاره کرد. دیجیکالا در صفحه اینستاگرام خود معمولا درباره تخفیفات خود و پیشنهادات ویژه پست و استوری میگذارد. لذا مخاطبان میتوانند در این پیج، نیازهای خود را با قیمت مناسب در زمان جشنواره خریداری نمایند. نتیجه این کار بالا رفتن فروش دیجیکالا میشود.
هدف دوم: تثبیت جایگاه
شرکتهای بزرگ از پیج اینستاگرام برای بالا بردن فروش خود استفاده نمیکنند؛ بلکه از این فضا برای ماندگاری برند خود در ذهن مخاطب استفاده میکنند. برای مثال کمپانی ردبول با تولید محتوای ورزشی در اینستاگرام، به دنبال بالا بردن فروش نیست، بلکه به عنوان حامی ورزشکاران در جهان سعی دارد که نام خود را در ذهن مخاطبان ماندگار کنند.
هدف سوم: ایجاد تعامل بیشتر با مشتریان
معمولا از این روش برای آشنایی با برند استفاده میشود. البته که این مورد نیاز به فعالیت بالا و خلاقیت دارد. این هدف در طول زمان به نتیجه میرسد.
حالا که متوجه شدید که هدف شما از حضور در اینستاگرام چیست، بریم سراغ مرحله بعد 🙂
۲. پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام
یکی از مشکلات پیجهایی که اقدام به تبلیغات رندومی میکنند این است که شناخت صحیحی از مخاطب خود ندارند. فرض کنید که شما یک پیج لوازم آرایش دارید و قصد دارید که از تبلیغات در اینستاگرام استفاده نمایید. یک پیج بدنسازی را انتخاب میکنید که مخاطبان زیادی دارد و معمولا استوریهای آن، بازدید بالایی کسب میکند. ظاهرا همه چیز برای یک تبلیغ پربازده آماده است، اما
اگر بیشتر مخاطبان آن پیج آقا باشند آیا باز شما به نتیجه مطلوب میرسید؟ فکر میکنید که چند درصد از آقایان تمایل دارند که کانسیلر جدید شما را خریداری کنند؟
مخاطبان شما باید به صورت کامل دستهبندی شوند. بازه سنی، جنسیت، مکان و منطقه زمانی و حتی توان مالی از جمله مواردی ست که باید در تولید محتوا و تبلیغات به آن توجه داشته باشید.
۳. آنالیز فعالیت رقبا
از فعالیت رقبای خود غافل نباشید. همواره آنها را دنبال کنید و کامنتهای منتشر شده در زیر پستها را بخوانید. به همین راحتی میتوانید با نظرات موافق و مخالف آشنا شوید. دغدغه مخاطبان را بفهمید و پاسخی مناسب برای نیازهای آنان آماده نمایید. همچنین محتوای تولید شده توسط رقبا از نظر موضوعی، کیفیت طراحی و تدوین، سبک کار و … میتواند ایدههای خوبی از لحاظ تولید محتوا به شما دهد.
۴. داشتن تقویم محتوایی
درباره تقویم محتوایی قبلا به صورت مفصل صحبت کردهایم. برای مشاهده این مقاله لطفا کلیک کنید.
۵. برندسازی در اینستاگرام
شما باید از نظر محتوا و گرافیک امضای خود را در ذهن مخاطب داشته باشید. رنگ سازمانی، طراحی تمپلیت مشخص، استفاده از فونتی ثابت و همچنین طراحیهای خلاقانه و در عین حال یکپارچه باعث میشود که شما در ذهن مخاطب خود ماندگار شوید.
۶. افزایش فالوور به صورت منطقی و از راه درست
خرید فالوور یک راهکار مخرب است. شما باید یاد بگیرید با تولید محتوای درست، تعامل با مخاطب و همچنین کمک گرفتن از تبلیغات فالوورهای خود را افزایش دهید.
اگر در زمینه اینستاگرام نیاز به مشاوره دارید،با ما در تماس باشید.
دیدگاهتان را بنویسید