تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

محتوای یونیک چه تاثیری بر رتبه سایت شما دارد؟

تولید محتوا عبارتی است که در چند سال اخیر آن را بارها شنیده‌اید. این کار تخصصی در طی این چند سال بیش از پیش مورد توجه صاحبان مشاغل اینترنتی قرار گرفته است. هر کسی که سایت دارد و یا در شبکه‌های اجتماعی فعالیتی دارد، به نحوی با این کار پیوند خورده است.

مهم نیست که شما برای چه منظور اقدام به طراحی سایت کرده‌اید. مهم این است که تولید محتوای یونیک برای بهبود رتبه سایت شما امری انکار ناپذیر است. هدف از طراحی سایت شما، بالا بردن میزان فروش و کسب درآمد بیشتر است. لذا نیاز به تولید محتوای تخصصی خواهید داشت تا مشتریان به سایت شما هدایت شوند.

سوال مهم این است که برای تولید محتوای اصولی باید چه اقدامی کرد؟

در واقع تولید محتوا صرفا نوشتن یک متن جهت معرفی کالا نیست. باید توجه داشته باشید که تولید محتوای یونیک می‌تواند تاثیر زیادی بر سئوی سایت شما داشته باشد. سوال مهم این است که یک تولید محتوای تخصصی دارای چه ویژگی‌هایی است؟

به طور قطع در مقالات آتی در مورد ویژگی های تخصصی تولید محتوا صحبت خواهیم کرد. اما در این مقاله سعی می‌کنیم به چند نکته کلی بپردازیم.

تولید محتوای یونیک

متاسفانه بعضی افراد با طراحی یک سایت،‌ اقدام به کپی کردن مقالات از سایت‌های مشابه می‌کنند. این کار توسط الگوریتم‌های گوگل شناسایی شده و برای سایت شما امتیاز منفی را در بر خواهد داشت. توجه کنید که هدف شما از طراحی سایت، معرفی کسب و کار شماست. لذا کپی کردن مقالات از سایت‌های دیگر در ابتدای امر، هدف نهایی شما را زیر سوال می‌برد.

پس بهتر است به فکر تولید محتوای یونیک باشید. اگر در این زمینه تخصص و وقت کافی را ندارید،‌ می‌توانید تولید محتوای اصولی سایت خود را به اردینوشت بسپارید. این مجموعه با داشتن نیروهای متخصص در این زمینه می‌تواند برای سایت شما تولید محتوای یونیک کند. تولید محتوای تحصصی به بهبود رتبه سایت شما در گوگل کمک خوهد کرد.

تولید محتوای تخصصی

یکی از مواردی که در زمینه تولید محتوای اصولی باید به آن توجه کرد این است که محتوای سایت تخصصی باشد. اما تولید محتوای تخصصی به چه معناست؟ تولید محتوای تخصصی یعنی هر آن چیزی که مرتبط با موضوع کسب و کار شماست مورد بررسی قرار شود. سپس بر اساس آن تولید محتوا انجام شود. لذا از تولید محتوای بی ربط به موضوع سایت خود جدا خودداری کنید. توجه کنید که کاربر بر اساس محتوا، وارد سایت شما می‌شود. اگر موضوع سایت شما به موضوعی که مد نظر وی است ربطی نداشته باشد، فورا از سایت شما خارج می‌شود. در اینجا با مفهوم بانس ریت مواجه می‌شویم. می توانید با مراجعه به مقاله مربوطه، اطلاعات دقیق‌تری در این رابطه کسب نمایید. اما در اینجا کافیست بدانید ورود و خروج سریع یک کاربر از سایت می‌تواند روی رتبه‌بندی سایت تاثیر منفی داشته باشد.

  • یک نکته بسیار مهم این است که تولید محتوای تخصصی نیاز به یک برنامه ریزی درست دارد. یعنی می‌بایست یک تقویم محتوایی درست برای کار خود داشته باشید. یعنی بدانید در چه روزهایی، چه موضوعاتی را باید در سایت خود آپلود نمایید. تولید محتوای اصولی یک فرایند منظم بوده و در صورت آپلود نامنظم به نتیجه مناسب نخواهید رسید.

لحن محتوا را حفظ کنید.

سعی کنید متناسب با نوع کار و مخاطبان خود یک لحن برای تولید محتوا داشته باشید. همچنین مهم است که لحن خود را همیشه در محتوای خود حفظ نمایید. اگر تمایل به استفاده از لحن رسمی را دارید، این لحن را به صورت یکپارچه حفظ نمایید.

تولید محتوا برای سایت و یا شبکه‌های اجتماعی؟

نوشتن برای سایت در مقایسه با نوشتن برای شبکه‌های اجتماعی کاملا متفاوت می‌باشد. به طور عمده لحن محتوا در شبکه‌های اجتماعی دوستانه‌تر است. اما صاحبان کسب و کار ترجیح می‌دهند که در سایت خود به صورت کلی از لحن رسمی استفاده شود. بنابراین لازم است که در شروع کار یک برنامه‌ریزی کامل در این مورد داشته باشید.

محتوای ارزشمند تولید کنید.

سعی کنید مطلبی را در سایت خود منتشر کنید که حداقل به یک سوال مخاطب پاسخ دهد. یعنی کاربر با ورود به سایت و مطالعه محتوا، به جواب سوال خود رسیده باشد. لذا از مطرح کردن توضیحات بی ارزش و بی پایه و اساس، خودداری کنید. سعی کنید با تولید محتوای تخصصی به مخاطب خود بها دهید.

کلام آخر

باید توجه داشته باشید که توید محتوای یونیک کار بسیار مهم و تخصصی است. لازم است برای شروع این کار نیروی متخصص در این زمینه داشته باشید. در این زمینه مجموعه اردینوشت در کنار شما خواهد بود. ما با تولید محتوای تخصصی گامی مهم در بهبود رتبه سایت شما خواهیم برداشت.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.